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Amplid Surf Shuttle Splitboard 22/23

Amplid Surf Shuttle Splitboard 22/23
Amplid Surf Shuttle Splitboard 22/23
   
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Länge

Splitboarder, die sich einen floatenden Shape und das surfiges Drehverhalten eines Millisurfs... mehr
Produktinformationen "Amplid Surf Shuttle Splitboard 22/23"

Splitboarder, die sich einen floatenden Shape und das surfiges Drehverhalten eines Millisurfs wünschen, dabei aber mehr Wert auf eine bombensichere Konstruktion legen, als jedes einzelne Microgramm wegzurasieren, werden mit dem neuen Surf Shuttle bestens durch’s Backcountry shredden.
Das Surf Shuttle ist so konstruiert, dass es mühelos durch Powder, Chop und Windcrust pflügt, mit einer Nose, auf die ein Mandrill stolz wäre. Unsere Knuckle-Sandwich-Konstruktion ist in den Bereichen verstärkt, die beim Splitboarding leichter beschädigt werden könnten, während unsere homegrown Amplid-Hardware für problemlose Verbindung der beiden Boardhälften sorgt, damit Du schnell wieder in den Whiteroom zurückkehren kannst.
Dank unseres patentierten STRATOSPHERIC-Topsheet bleibt das Board federleicht auf deiner SKinningtour.

Shape:

  • Tapered Directional

Camber:

  • Directional Cruise Camber

Technical Key Features:

  • Floatation Tips
  • Crust Buster Nose
  • Pre-Cured Impact Pads
  • Powder Pontoon
  • Aero Epoxy
  • BBP Core
  • Sintered 7 HD Base
  • Split Tune
  • Forged Board Hooks
  • Bolted Tip Clips

 

low_millisurf2

Länge: 153, 161, 157
Verarbeitung + Konstruktion: Industriell, Holz / Fiberglas
Verwendbare Bindungen: Spark R&D, SP United, Karakoram, Rossignol/Plum, Voile-USA Light Rail, Voile-USA Speed Rail, Burton/Spark Hitchhiker, Union
Shape + Flex: All Mountain, eher hart
Längen + Breiten Einteilung: 150cm - 160cm, 161cm - 168cm, ~ 260mm = normal , > 260mm = wide
Bauweise/Gewicht: leicht
Sex: Unisex
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SPECS

 153157161
overall length (mm) 1530 1570 1610
nose length (mm) 295 295 295
running length (mm) 1080 1120 1160
tail length (mm) 155 155 155
waist width (mm) 252 260 264
underfoot width front (mm) 269 276 281
underfoot width back (mm) 259 257 272
nose width (mm) 300 308 313
tail width (mm) 284 292 297
sidecut depth (mm) 20 20 20.5
sidecut radius (m) 7.4 8 8.4
stance position 10 back 10 back 10 back
nose radius (mm) 800 800 800
tail radius (mm) 800 800 800
ref stance (cm) 54 (50-58) 56 (52-60) 58 (54-62)
camber Dir. Cruise Camber Dir. Cruise Camber Dir. Cruise Camber
approx weight +/-6% (kg) 2.9-3.2 3.4-3.5 3.5-3.6
rider weight-range (kg) 55-80 65-90 75-100
active surface area (cm2) 3856 4230 4410

 

skins_overview_webGYRqdwtByIiJ8_590x590

 

BBP Core

The lightest wood core money can buy. Weightless Paulownia and Balsa are carefully arranged with stronger Birch to save valuable grams without sacrificing strength. 

bbp-corezrvmMnVVpDFSQ

Omni Core
A dependable, low density Poplar wood core which is lightweight, durable and has great flex memory. The industry
standard for great performance.

omni-core

Impact Pads

On the Milligram we have added multidirectional glass pads in the binding area, to avoid dings caused by the pointy corners of metal splitboard binding bases. These pads enhance durability while only adding minimal weight. 

 Full Carbon Jacket

Amplid’s Full Carbon Jacket is the most expensive fiber laminate in Amplid’s arsenal. Carbon’s tensile strength to weight ratio is unbeatable, it allows the use of thinner, almost weightless laminates to achieve the same flex profile. Its responsive and energized feel is unique. 

 Floatation Tips

Ultra wide, low rising tips that exist purely to create lift in powder without sucking-up speed. They add a surfy feel to skis and snowboards. 

Topless Tanga Technology

A partial, hardwearing topsheet material deliberately used in areas where chipping might otherwise occur. This minimalist approach reduces weight for touring. 

Sintered 7HD Base

A premium sintered plastic which readily absorbs wax and will out-run your riding buddies’ bases without breaking a sweat. You better get used to waiting. 

Split Tune

We lightly round the edges at the tip and tail, outside of the effective edge. Blunting these edges reduces chipping to the topsheet during skinning. 

 Bolted Tip Clips

Using threaded bolts instead of rivets allows broken tip clips to be easily replaced, on the hill, without the need for a workshop full of tools. 

 Powder Pontoon

Spanning a snow hole with one split ski at full stride can snap it clean in two. Extra unidirectional carbon stringers along the underside of the core increases bending stiffness, reducing “dishing” in deep snow and increasing breaking resistance. 

 3D CRUST BUSTER NOSE

A convex nose profile which improves tracking and fluidity in three-dimensional snow. To retain responsiveness the contact points are not lifted.

3d_buster

Experten_Tipp_Simon

 

Nach der erfolgreichen 1. Amplid Saison 18/19, haben wir das Sortiment ausgeweitet. Ich habe ein Millisurf getestet und war vor allem bzgl. Aufstiegseigenschften und Auftriebsverhalten neugierig. Denn mit max. 161 ist es nicht gerade ein Longboard zum powdern. Aber die Praxis zeigte es: Kantenhalt gut und Powder Topp! Dazu kommt eine wirklich tolles feeling auf der Piste. Das Millisurf dreht bzw. carved nicht linear sondern dynamisch. Die ersten 2 Schwünge fühlen sich etwas träge an, aber machen Spass auf mehr! Spätestens nach einer Abfahrt ist man drin und es macht richtig Spass auf harter Piste zu carven mit dem Millisurf.

NEU: seit 2020 gibt es das Millisurf auch in Standard Leichtbau mit dem Namen Shuttle zum günstigeren Preis.

Egal ob Milli oder Shuttle, für mich einer der Besten Alleskönner zum Tourengehen:

  • wenn es kein Powder hat kurz und wendig, sehr gut im Aufstieg
  • wenn es Powder hat genug Auftrieb das es seinen Namen SURF auch verdient!

 

millisurf_low1

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