Prices incl. VAT plus shipping costs
Only 3 pcs. in stock!
Ready to ship today. Delivery time appr. 1-3days.
- Order number: SW10614
The TOUR 25 Ultralight REACTOR is designed for backcountry enthusiasts looking for an ultra-lightweight avalanche airbag backpack that doesn’t sacrifice functionality on an all-day tour.
Large Capacity: 25L.
Equipped with the ARVA REACTOR Airbag System.
LOW PROFILE airbag compartment.
Front access to main compartment.
Waist belt equipped with two large quickaccess mesh pockets.
Two ice axe loops.
Diagonal ski-carrying system.
Removable straps for carrying skis in an A-Frame or diagonally, a snowboard, or snowshoes.
Daisy Chain system compatible with ARVA helmet holder.
Elastic support straps for safety gear.
Easy-access pocket for valuables.
Ultra-lightweight shoulder straps equipped with elastic pockets for a 500ml flask or water bottle.
Ultra-lightweight back panel with removable ventilated foam padding.
Removable emergency whistle.
Adjustable left/right leg safety loop.
Materials: Recycled polyamide 330D
ROBIC REGEN lightweight, highly-durable fabric.
TUV GS certified.
Complies with EN16716 standards.
YKK zippers
Doppelballone mit adäquater Position: |
|
Verbesserte Aufblasreserve: |
|
Die 3D-Fit-Technologie ermöglicht mit nur einer Einstellung eine optimale |
© splitboards europe all pictures | riders: DAV Camp Basic | location: Montafon
Die Frage nach dem Airbag!
Ich gehe seit den 1990er nur mit einem Airbag-Rucksack an den Berg auf Skitour. Damals hat man das noch mit sehr hohem Gewicht wirklich wollen müssen. Meinen ersten 40L Rucksack hab ich noch persönlich bei Peter Aschauer (ABS) in Pasing abgeholt. Der wog 8kg leer!
Seit dem hat sich viel getan. Gewicht und Technik sind weitergegangen. Seit ca. 5 Jahren gehe ich mit einem ARVA auf Skitour und bin sehr begeistert.
- Er ist super leicht
- Ein toller Rucksack, mit tech. super Lösungen von Alpinisten für Alpinisten
- Sehr zuverlässig in der Auslösung
- made iin France!
- kein aufladen von Akkus - geht immer!
Wenn ein ABS dann ein ARVA - das ist meine Meinung und ich werde auch die nächsten 20 Jahre nur mit einem Airbag-Rucksack an den Berg gehen.
Aber ich kann vollkommen verstehen, wer das heutige Mehrgewicht von ca. 1.5kg gegenüber einenm normalen Rucksack scheut. Einen Airbag dabei zuhaben ist eine OPTION. Aber ein LVS und dieses auch zu 100% bedienen zu können, ist ein MUSS
© splitboards europe all pictures | riders: DAV Camp Basic | location: Montafon